Sesję otworzyła Przewodnicząca Rady, witając Burmistrza Jacka Gursza, radnych oraz przedstawicieli jednostek organizacyjnych. Przypomniano zasady dotyczące dostępu do informacji oraz transmisji obrad.
Stwierdzono obecność czternastu radnych, co pozwalało Radzie na podejmowanie uchwał.
Przewodnicząca poinformowała o podpisaniu protokołu z sesji z dnia 28 kwietnia 2025 roku, do którego radni nie wnieśli uwag.
Burmistrz Jacek Gursz przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnej, omawiając m.in.:
Radny Dariusz Boberski zapytał o szczegóły dotyczące ścieżki pieszo-rowerowej oraz rewitalizacji Chodzieskiego Domu Kultury. Burmistrz odpowiedział, przedstawiając szczegóły trasy i zapowiedział wizualizację.
W ramach punktu dotyczącego uchwał, przedstawiono kilka projektów:
Pani Kierownik Romana Otto przedstawiła projekt uchwały, który wprowadza zmiany w finansowaniu programu. Uchwała została przyjęta jednogłośnie (14 głosów za).
Pani Naczelnik Anita Jasińska zaprezentowała projekt uchwały dotyczący sprzedaży lokali mieszkalnych przy ul. Adama Mickiewicza. Uchwała została przyjęta (11 głosów za, 2 przeciw, 1 wstrzymujący się).
Pan Skarbnik Radosław Federkiewicz przedstawił projekt uchwały dotyczący zmian w prognozie finansowej gminy. Uchwała została przyjęta jednogłośnie (14 głosów za).
Skarbnik przedstawił zmiany w budżecie gminy na 2025 rok, w tym zwiększenie dochodów i wydatków. Uchwała została przyjęta jednogłośnie (14 głosów za).
Radny Łukasz Kreskowiak złożył interpelację dotyczącą zagrożeń komunikacyjnych przy ul. Wiejskiej, wskazując na potrzebę poprawy bezpieczeństwa na przejeździe kolejowym.
Przewodnicząca Rady podsumowała sesję, zapraszając na spotkanie z okazji 35-lecia samorządu lokalnego. Sesja została zamknięta.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.